Przygotowanie do porodu drogami natury

Masaż krocza przed porodem zapobiega urazom

Masaż krocza w trakcie ciąży pozwala uniknąć nacięcia krocza podczas porodu, dzięki czemu jego popularność stale rośnie.  Na szczęście żyjemy w czasach gdzie przyszłe mamy mają więcej możliwości niż kiedyś. Głównym zadaniem masażu krocza jest uelastycznienie tkanek oraz rozciągnięcie i rozprężenie obszaru pochwy. Takie działanie przygotowuje do rozciągania jakiego doznaje przyszła mama w trakcie akcji porodowej, a także pozwala łatwiej znosić uczucie dyskomfortu i, co tu dużo mówić, bólu.  Już od 37 tygodnia zaczynamy przygotowywać nasze pacjentki do porodu drogami natury. Program przygotowawczy zawiera elementy nauki aktywnego rozluźniania mięśni dna miednicy, które później mogą być wykorzystane do świadomej relaksacji mięśni podczas fazy parcia – co jest bardzo ważne, gdy parcie poprzez zaciśnięte mięśnie lub nie do końca rozluźnione może prowadzić do urazów krocza.

Jak przygotować się do porodu drogami natury

Dzięki świadomemu napięciu mięśni dna miednicy kobiety mogą zmniejszyć ryzyko uszkodzeń krocza podczas porodu.Kolejnym elementem jest uelastycznienie i delikatne rozciągniecie mięśni okalających pochwę. Kładziemy nacisk na naukę technik samodzielnego rozciągania połączonych z zabiegami masażu wejścia do pochwy w wykonaniu rehabilitantki specjalizującej się w przygotowaniach do porodu i profilaktyce poporodowej. Tak przygotowane i uelastycznione mięśnie jak i tkanki krocza zdecydowanie zmniejszają ryzyko uszkodzenia okołoporodowego.

Rekonwalescencja poporodowa

Wszystkie przyszłe mamy informowane są również, jak prowadzić wczesną samodzielną rekonwalescencje krocza i brzucha (rozejście się mięśnia prostego brzucha), zaraz po urodzeniu dziecka.Prowadzimy również terapię nadzorowaną uszkodzeń poporodowych oraz profilaktykę nietrzymania moczu w przyszłości.

Zacznij ćwiczyć z nami już teraz

Przygotowaliśmy dla Ciebie animację 3D, która pozwoli Ci się nauczyć prawidłowo ćwiczyć. Poniższe ćwiczenia zarówno uelastyczniają mięśnie krocza zmniejszając ryzyko uszkodzeń okołoporodowych, jak również zapobiegają nietrzymaniu moczu i obniżeniom narządu rodnego po porodzie.