Azzalure botoks

Jest to oczyszczona postać toksyny. W naturze produkowana jest przez bakterie Clostridium botulinum. Na skutek działania substancji hamowane są impulsy nerwowe, które powodują skurcz  mięśni odpowiedzialnych za powstawanie zmarszczek. Ponieważ mięśnie są odprężone – zmarszczki w danej okolicy nie powstają. Pozostałe miejsca, nie objęte leczeniem, pracują normalnie. W efekcie wyraz twarzy się nie zmienia.

Jak wygląda zabieg botoksu

Lekarz za pomocą strzykawki z bardzo cienką igłą wstrzykuje pod skórę w ściśle określone miejsca niewielką ilość preperatu Azzalure® (Clostridium botulinum typ A). Działanie toksyny rozpoczyna się po 2-3 dniach od podania, jednakże pełny rezultat zazwyczaj jest widoczny po 7- 10 dniach. Efekty utrzymują się do 6 miesięcy i zanikają stopniowo, dlatego też zabieg powtarza się. Z każdym kolejnym zabiegiem czas działania Azzalure ® wydłuża się. W związku z tym odstępy pomiędzy kolejnymi dawkami należy zwiększać. Zabieg wykonuje się więc nie częściej niż 3 razy do roku.

Przeciwwskazania wykonania zabiegu botoksu :

• ciąża, karmienie piersią oraz miesiączka,
  • nadwrażliwość na jakikolwiek składnik preparatu np. na albuminę ludzką,
  • zaburzenia krzepliwości krwi,
  • zaburzenia rytmu serca,
  • zażywanie leków przeciwgorączkowych, przeciwbólowych powodujących rozrzedzenie krwi np. kwas acetylosalicylowy (występowanie siniaków po zabiegu),
  • leczenie antybiotykami z grupy aminoglikozydów tj. gentamycyną, streptomycyną, tetracykliną, linkomycyną, polimyksyną, sukcynylocholiną, pankuronium, tubokuraryną, cyklosporyną, aminochinoliną, galaminą, D-penicylaminą,
  • infekcja lub stan zapalny okolic, w które ma być wstrzyknięty botox,
  • choroba ALS,
  • choroba Alzheimera,
  • niepełnoletność,
  • choroby związane z zaburzeniami funkcjonowania płytki nerwowo-mięśniowej np. miastenia gravis (miastenia).

Jak przygotować się do zabiegu?

• 10 dni przed zabiegiem należy zaprzestać przyjmowania witaminy E, multiwitaminy, ziela dziurawca i leków przeciwzapalnych.
  • 7 dni przed zabiegiem zaleca się przyjmować witaminę C, w celu zmniejszenia siniaków po zabiegowych
  • Na 4 godziny przed zabiegiem nie należy spożywać alkoholu.

Po zabiegu z Azzalure Clostridium botoks typ A:

• 4 godziny od zabiegu nie należy pić alkoholu.
  • 2 dni od zabiegu nie należy korzystać z transportu lotniczego.
  • 4 dni po zabiegu nie wolno korzystać z sauny, solarium.
  • Po zabiegu skórę zaleca się schładzać i smarować witaminą K, aby zmniejszyć ewentualne siniaki.
  • Zaleca się ostrożny tryb życia przez kilka dni po zabiegu, nie wolno uprawiać sportów.
  • 3 godziny po zabiegu nie wolno masować twarzy, schylać się, ani kłaść.