CIĄGŁE PARCIE NA MOCZ UTRUDNIA SKUPIENIE SIĘ I PRZESZKADZA W PRACY

Gdy przeszedłeś już pełną diagnostykę urologiczną i nie odnaleziono jednoznacznej namacalnej przyczyny to zapraszamy Cię na konsultacje do Kliniki HB. Za Twoje objawy mogą być odpowiedzialne nadmiernie napięte mięśnie wokół cewki moczowej, które podrażniają ją i dają wrażenie ciągłego parcia na mocz. Nadmiernie napięcia mięśni krocza u mężczyzn coraz częściej opisywane jako CPP – chronic pelvic pain to domena zapracowanych, zestresowanych i niewyspanych mężczyzn. Najczęściej taka determinacja do działania kosztem swojego relaksu doprowadza do napięcia w ciele, ale pozwala też osiągać sukcesy zawodowe. Napięcia pojawiają się tez u osób prowadzących spokojniejsze życie, ale nadmiernie przejmujących się sprawami z przeszłości i przyszłości lub funkcjonujących w toksycznych relacjach społecznych, rodzicielskich, partnerskich czy zawodowych. Przyczyną napięć może tez być ciężar życia mężczyzny we współczesnym świecie najsilniej przejawiający się w wieku 30-40 lat, gdy pojawia się temat założenia, utrzymania rodziny na tle wysokich zobowiązań finansowych w postaci kredytów, których spłacanie to kwestia zapewnienia rodzinie dachu nad głową uzależniona od sytuacji zawodowej mężczyzny i wysokości jego zarobków.

Częste oddawanie moczu u mężczyzn

Częste wizyty w toalecie to niekoniecznie objaw problemów z prostatą, pęcherzem czy  bakteriami w moczu. Jednakże wpływ prostaty i pęcherza na zaburzenia oddawania moczu należy wykluczyć, oraz zrobić posiew moczu. Jeśli diagnostyka prostaty jest już wykonana i nie ma w niej żadnych nieprawidłowości, to czynnikiem odpowiedzialnym za częste oddawanie moczu u może być podwyższone napięcie mięśni dna miednicy. Często wtedy mężczyźni mówią o pewnego rodzaju dyskomforcie w cewce moczowej, które każe im często chodzić do toalety. Oprócz tego odczucia panowie uskarżają się na  co najmniej jeden z dodatkowych objawów jakim może być: wcześniejszy wytrysk, bóle jąder, bóle podbrzusza, bóle przy siedzeniu, bóle odbytu, bóle kości ogonowej, uczucie zaciśniętej pięści w kroczu, bóle pachwiny czy wewnętrznej strony ud. Rozwiązaniem tego problemu jest rehabilitacja rozluźniająca mięśnie dna miednicy, którą prowadzimy w Klinice HB. Leczenie częstego oddawania moczu zaczynamy od konsultacji w raz z badaniem pacjenta.