Leczenie bólu poprzez masaż i inne metody

Dwoje ludzi może odczuwać ból w tej samej okolicy ciała, o podobnym charakterze, ale nie oznacza to, że leczenie w obu przypadkach będzie identyczne. Każdy człowiek jest inny i u każdego w inny sposób tworzy się ból. Tak więc należy dociekać poprzez badanie, dotyk, ucisk co jest przyczyną dolegliwości konkretnie w Twoim przypadku.

Zobacz jak robimy to w Klinice HB – krótki film w którym pokazujemy nasze autorskie podejście oraz różne techniki zwalczenia uporczywych i trudnych do wyjaśnienia dolegliwości bólowych.

Można być pewnym, że w Klinice HB powierza się swoje zdrowie w ręce fachowca. Masaż jest wykonywany w oparciu o rzetelną wiedzę anatomiczną i biomechaniczną naszych fizjoterapeutów.

Jak wygląda masaż leczniczy

Fizjoterapeuta podczas masażu leczniczego skupia się na strukturach naszego ciała, które wymagają szczególnej uwagi ze względu na bolesność, silne napięcie, obrzęk czy uraz. Masaż polega na takim opracowaniu tkanek miękkich, tj. skóry, powięzi, mięśni, ścięgien, więzadeł, aby uzyskać ich rozluźnienie, zmniejszenie bólu czy uczucia sztywności. Wykorzystując różnorodne techniki takie jak głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, uciski dąży się do osiągnięcia równowagi napięcia mięśniowego, a tym samym do zmniejszenia dolegliwości bólowych. Niektóre techniki mogą być początkowo nieprzyjemne lub bolesne, gdyż są bardzo precyzyjnie skierowane w miejsca, gdzie znajduje się problem. Przez 1-3 dni po masażu można czuć się obolałym w miejscach, gdzie wykonywany był masaż. Jest to zjawisko naturalne i świadczy o zainicjowanych procesach naprawczych naszego organizmu.

Masaż tkanek głębokich i terapia punktów spustowych

By efekty masażu były trwałe, sięga się po techniki rozluźniania tkanek głębiej położonych. Wykorzystuje się w tym celu intensywne, powolne ruchy w pracy z tkankami oraz terapię punktów spustowych. Punkty spustowe bólu (ang. trigger points) to miejsca szczególnie bolesne na mięśniu lub powięzi, które przy podrażnieniu powodują ból miejscowy i/lub promieniujący. Powstają w wyniku długotrwałego przeciążenia mięśni (urazy, po operacjach, nieprawidłowa postawa, stres). Opracowanie tych miejsc przy pomocy ucisku czy masażu poprzecznego utrwala efekty masażu i pozwala na dłużej zmniejszyć, bądź zlikwidować dolegliwości bólowe.

Wskazania

Masaż leczniczy wykonywany jest najczęściej w schorzeniach kręgosłupa, ale wykonuje się go również na innych częściach ciała, gdzie mamy do czynienia z bólem i ograniczeniem ruchu.  Masaże wykonujemy również u osób chorujących na osteoporozę, ponieważ skupiamy się na tkankach miękkich i odpowiednio dawkujemy siłę masażu. Nie ma więc ryzyka  uszkodzenia kręgów.  Masaże u kobiet ciężarnych są odpowiednio zmodyfikowane i delikatniejsze.