Przy użyciu toksyny botulinowej

można uzyskać zarówno efekt naturalnego odmłodzenia z zachowaniem podstawowej mimiki twarzy, jak również efekt wygładzonej skóry bez możliwości jej marszczenia. Priorytetem Klinika HB jest, tak dobrać dawki toksyny, aby nasi pacjenci dobrze czuli się w swojej nowej skórze.

Toksyna botulinowa typu A

Jest to oczyszczona postać toksyny, produkowana przez bakterie Clostridium botulinum. Toksyna hamuje przewodnictwo nerwowe odpowiedzialne za napięcie mięśniowe. Podana w mięsień powoduje jego relaksację i wygładzenie skóry położonej bezpośrednio nad mięśniem, dając efekt młodszej i wygładzonej skóry. Kwestia oczekiwań pacjenta omawiana jest z lekarzem przed zabiegiem i na tej podstawie ustalane są dawki preparatu oraz miejsca podania, które decydują o efekcie końcowym.

Przebieg zabiegu

Lekarz na podstawie oczekiwań pacjenta indywidualnie ustala okolice podania preparatu. Strzykawką z bardzo cienką igłą podaje w ściśle określone miejsca niewielką ilość preperatu Azzalure® (Clostridium botulinum typ A). Działanie toksyny  rozpoczyna się po 2-3 dniach od podania, jednakże pełny rezultat zazwyczaj jest widoczny po 7- 10 dniach. Efekty utrzymują się do 6 miesięcy i zanikają stopniowo, dlatego też zabieg powtarza się. Z każdym kolejnym zabiegiem czas działania Azzalure ® wydłuża się, W związku z tym odstępy pomiędzy kolejnymi dawkami należy zwiększać. Zabieg wykonuje się więc nie częściej niż 3 razy do roku.

• ciąża, karmienie piersią oraz miesiączka
  • nadwrażliwość na jakikolwiek składnik preparatu, np. na albuminę ludzką
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • zaburzenia rytmu serca
  • infekcja lub stan zapalny okolic, w które ma być wstrzyknięty botoks
  • choroba ALS
  • choroba Alzheimera
  • niepełnoletność
  • choroby związane z zaburzeniami funkcjonowania płytki nerwowo-mięśniowej, np. miastenia gravis (miastenia)
  • zażywanie leków przeciwgorączkowych, przeciwbólowych powodujących rozrzedzenie krwi np. kwas acetylosalicylowy (występowanie siniaków po zabiegu)
  • leczenie antybiotykami z grupy aminoglikozydów, tj. gentamycyną, streptomycyną, tetracykliną, linkomycyną, polimyksyną, sukcynylocholiną, pankuronium, tubokuraryną, cyklosporyną, aminochinoliną, galaminą, D-penicylaminą

Jak przygotować się do zabiegu?

• na 4 godziny przed zabiegiem nie należy spożywać alkoholu
  • 7 dni przed zabiegiem zaleca się przyjmować witaminę C, w celu zmniejszenia siniaków po zabiegowych
  • 10 dni przed zabiegiem należy zaprzestać zażywania witaminy E, multiwitamin, dziurawca i leków przeciwzapalnych

Po zabiegu

• 4 godziny po nie należy pić alkoholu.
  • 2 dni po nie należy korzystać z transportu lotniczego
  • 4 dni po zabiegu nie wolno korzystać z sauny, solarium
  • 3 godziny po zabiegu nie wolno masować twarzy, schylać się, ani kłaść
  • zaleca się schładzać i smarować skórę witaminą K, aby zmniejszyć ewentualne siniaki